Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У Дніпровському апеляційному суді робота зі зверненнями громадян організована та ведеться на підставі Конституції України, Законів України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р. зі змінами та доповненнями, «Про інформацію» від 02.12.1992р. зі змінами і доповненнями, "Про доступ до публічної інформації" зі змінами і доповненнями, Інструкції з діловодства по зверненням громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях, незалежно від форм власності, у засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 348 від 14.04.1997р., Інструкції з діловодства у місцевих та апеляційних судах України (далі - Інструкція), затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України від 20 серпня 2019 року № 814, яка не суперечить вищевказаній Інструкції з діловодства по зверненням.
Розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг та особистий прийом громадян є одним із важливих напрямків діяльності Дніпровського апеляційного суду, спрямований на захист конституційних прав і свобод людини і громадянина, зміцнення законності і правопорядку, засобом отримання інформації про недоліки в роботі його структурних підрозділів.
Згідно зі ст. 40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Відповідно до змісту запитуваної інформації і предмету регулювання правовідносин, про які йдеться мова у зверненнях, їх перевірка і розгляд проводиться згідно з Законами України "Про звернення громадян", "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації".
Викладені у письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги громадян, що не підлягають розгляду відповідно до цивільного, кримінального судочинства, Кодексу України про адміністративні правопорушення, розглядаються в порядку визначеному Законом України „Про звернення громадян ”.
По фактах, наведених у зверненнях громадян, проводиться ретельна перевірка, про результати якої заявникам надаються мотивовані відповіді, роз’яснюються положення чинного законодавства. Усі звернення громадян були вчасно перевірені та результати перевірки письмово повідомлені особисто громадянам. Порушення строків надання відповіді заявникам, встановлених чинним законодавством, за період за І півріччя 2021 року не допускались.
Особистий прийом громадян відповідно до графіку в суді ведеться головою апеляційного суду. Однак за звітний період особистий прийом головою Дніпровського апеляційного суду не здійснювався, оскільки відповідно до постанови Кабінету Міністрів України “Про запобігання поширенню на території України COVID-19” № 211 від 11.03.2020 року, керуючись рекомендаціями Ради суддів України, на підставі рішення загальних зборів суддів Дніпровського апеляційного суду від 18.03.2020 року, встановлено особливий режим роботи Дніпровського апеляційного суду та частини суду у м. Кривий Ріг на період карантину. Зокрема, припинено проведення особистого прийому керівництвом суду.
Протягом І півріччя 2021 року до відділу (канцелярії) діловодства, прийому та обліку звернень громадян Дніпровського апеляційного суду надійшло, відповідно до Закону України «Про звернення громадян», 86 звернень громадян із них 13 звернень, які було направлено за належністю до судів загальної юрисдикції. Вони вирішуються в процесуальному або організаційному порядку. Крім того, у період за перше півріччя 2021 року Дніпровським апеляційним судом надано відповіді на 21 адвокатський запит, надано 14 відповідей в порядку листування, а також опрацьовано 1 лист, що надійшов в порядку інформування, 173 листа надіслано за належністю до судів.
З Вищої Ради правосуддя надійшло 29 запитів за скаргами громадян та представників юридичних осіб, по яким суддями Дніпровського апеляційного суду надані письмові пояснення.
У звітний період 2021 року до Дніпровського апеляційного суду в порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації», надійшло 29 письмових запитів на інформацію, в тому числі :
- отримано поштою – 3;
- надійшло електронною поштою – 24;
- зареєстровано через скриньку – 2.
29 запитів своєчасно розглянуто, в межах компетенції апеляційного суду надано ґрунтовні відповіді по суті поставлених питань всім запитувачам інформації, 1 запит надісланий для розгляду належному розпоряднику інформації. Питання, порушені громадянами у запитах на публічну інформацію, стосувалися інформації про надання статистичних даних, кількості працівників апарату суду та їх середньої заробітної плати, заробітної плати суддів апеляційного суду, щодо судового збору, атестації робочих місць та ін.
За звітний період відділом документообігу та організаційного забезпечення (канцелярія суду) задоволено 2938 усних запитів щодо надання інформації (по телефону). Кількість задоволених дзвінків могла бути більшою, оскільки з 27.05.2021 по 30.06.2021 року включно відсутній телефонний зв’язок за номером (056) 787-21-03, до якого закріплено безкоштовний номер гарячої лінії — 0800-217-311.
За період з 04 січня по 30 червня 2021 року надійшли звернення та були надіслані на розгляд до таких судів Дніпропетровської області:
Назва суду |
Кількість скарг |
|
04 січня— 30 червня 2021 року |
||
Бабушкінський районний суд м. Дніпропетровська |
1 |
|
Баглійський районний суд м. Дніпродзержинська |
1 |
|
Заводський районний суд м. Дніпродзержинська |
1 |
|
Павлоградський міськрайонний суд |
1 |
|
Всього: |
4 |
Надано 9 відповідей на звернення стосовно роботи Криничанського районного суду, Царичанського районного суду, Верхньодніпровського районного суду, Павлоградського та Нікопольського міськрайонних судів.
За змістом звернення громадян були з наступних питань:
Зміст звернення |
Кількість скарг |
І півріччя 2020 року
|
|
Щодо організації роботи місцевих судів області (невидача копій судових рішень, не ознайомлення з матеріалами справ, ненадання відповідей) |
2 |
На бездіяльність суду |
2 |
Щодо тривалого розгляду справи |
2 |
На дії суддів |
7 |
Звернення громадян, що надходили до апеляційного суду за перше півріччя 2021 року, були розглянуті у такі строки:
до 15 днів
|
до 30 днів
|
до 45 днів
|
більше 45 днів
|
77 |
9 |
- |
- |
Слід зазначити, що 40 звернень розглянуто в строк до 5 днів (до цієї кількості також входять звернення, які надсилалися для розгляду за належністю до місцевих судів з причини неможливості надання відповідей, оскільки громадяни зверталися з питаннями, які не входять до компетенції апеляційного суду), 27 звернень розглянуто в строк до 10 днів, що свідчить про оперативність розгляду звернень громадян в Дніпровському апеляційному суді.
Як вбачається з вищенаведеної порівняльної таблиці значна кількість звернень розглядається в 15-ти денний строк.
Аналізуючи звернення, що надійшли за перше півріччя 2021 року, слід відмітити, що однією з категорій скарг є звернення, в яких фактично висловлюється незгода з процесуальними рішеннями та містяться доводи по суті справ, що розглядаються апеляційним судом. Заявникам роз’яснюється порядок касаційного оскарження рішень, з якими вони не згодні. Викладене свідчить про те, що заявники часто, не знаючи передбаченого порядку оскаржень процесуальних рішень, намагаються домогтися їх скасування у непередбачений законодавством спосіб.
При надходженні звернень, в яких ставилося питання про ініціювання питання про притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності, авторам звернень повідомлялося, що Законом України «Про судоустрій і статус суддів» питання притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності не входить до компетенції голови апеляційного суду.
Непоодинокі випадки, коли громадяни звертаються зі скаргами на дії суддів з проханням вплинути на суддів та взяти під контроль розгляд справ, що є неприпустимим. На такі звернення додатково повідомлялося про те, що всі питання, які виникають в процесі розгляду справи вирішуються судом, який її розглядає. Також повідомлялось, що відповідно до принципів судочинства, визначених Конституцією України, Кримінальним процесуальним кодексом України, Цивільним процесуальним кодексом України, Законом України «Про судоустрій і статус суддів», апеляційний суд не наділений повноваженням втручатися в хід розгляду справ колегіями суддів апеляційного суду, здійснювати контроль та вплив на роботу суддів місцевого суду.
За період з січня по червень 2021 р. до апеляційного суду надійшло 73 звернення громадян щодо роботи Дніпровського апеляційного суду, розгляду яких приділялась окрема увага.
Звернення надходили з наступних питань:
на дії суддів апеляційного суду – 18 звернень (6 обґрунтованих);
на дії працівників апарату апеляційного суду – 21 звернення (6 обгрунтованих);
щодо ненаправлення справ до суду першої інстанції — 0;
інші питання – 34 звернення.
Кожна зі скарг, що надходить до апеляційного суду, ретельно перевіряється та знаходить відповідне реагування з боку голови апеляційного суду.
Звернення, які надійшли до апеляційного суду за перше півріччя 2021 року є в своїй більшості необґрунтованими.
В багатьох випадках до апеляційного суду звертаються з питаннями, вирішення яких не входить до компетенції апеляційного суду. Це звернення щодо питань, пов’язаних з розглядом справ у судах першої інстанції, видачею копій документів зі справ, що знаходяться в судах першої інстанції та інші.
Враховуючи викладене для усунення недоліків в роботі щодо надходження звернень та скарг громадян необхідно:
1. Продовжити аналізувати роботу зі зверненнями громадян у судах.
2. Усі скарги, що є обґрунтованими і вказують на недоліки роботи обговорювати на оперативних нарадах суддів та працівників апарату суду, проводити роботу із працівниками апарату суду для усунення тих чи інших недоліків у майбутньому.