Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У Дніпровському апеляційному суді робота зі зверненнями громадян організована та ведеться на підставі Конституції України, Законів України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р. зі змінами та доповненнями, «Про інформацію» від 02.12.1992р. зі змінами і доповненнями, "Про доступ до публічної інформації" зі змінами і доповненнями, Інструкції з діловодства по зверненням громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях, незалежно від форм власності, у засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України №348 від 14.04.1997р., Інструкції з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, апеляційному суді Автономної республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ (далі - Інструкція), затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України від 17 грудня 2013 року N173, яка не суперечила вищевказаній Інструкції з діловодства по зверненням (втратила чинність з 01.01.2020 року).
Розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг та особистий прийом громадян є одним із важливих напрямків діяльності Дніпровського апеляційного суду, спрямований на захист конституційних прав і свобод людини і громадянина, зміцнення законності і правопорядку, засобом отримання інформації про недоліки в роботі його структурних підрозділів.
Згідно зі ст. 40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Відповідно до змісту запитуваної інформації і предмету регулювання правовідносин, про які йдеться мова у зверненнях, їх перевірка і розгляд проводиться згідно з Законами України "Про звернення громадян", "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації".
Викладені у письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги громадян, що не підлягають розгляду відповідно до цивільного, кримінального судочинства, Кодексу України про адміністративні правопорушення, розглядаються в порядку визначеному Законом України „Про звернення громадян ”.
По фактах, наведених у зверненнях громадян, проводиться ретельна перевірка, про результати якої заявникам надаються мотивовані відповіді, роз’яснюються положення чинного законодавства. Усі звернення громадян були вчасно перевірені та результати перевірки письмово повідомлені особисто громадянам. Порушення строків надання відповіді заявникам, встановлених чинним законодавством, за період з січня по грудень 2019 року не допускались.
Особистий прийом громадян відповідно до графіку в суді ведеться головою апеляційного суду.
За звітний період прийнято на особистому прийомі голови Дніпровського апеляційного суду 35 громадян. Разом з цим, працівниками відділу (канцелярії) діловодства, прийому та обліку звернень громадян вживаються всі необхідні заходи для врегулювання поставлених питань негайно, на стадії звернення із проханням про запис на особистий прийом або безпосередньо під час реалізації громадянами своїх прав, передбачених Законом. Тому кількість прийнятих громадян є невеликою, що ніяким чином не обмежує зазначене право, а свідчить про оперативність роботи апарату апеляційного суду.
Протягом січня — грудня 2019 року до відділу (канцелярії) діловодства, прийому та обліку звернень громадян Дніпровського апеляційного суду надійшло, відповідно до Закону України «Про звернення громадян», 209 звернень громадян із них 14 звернень, які було направлено за належністю до судів загальної юрисдикції. Вони вирішуються в процесуальному або організаційному порядку. Крім того, у період з 02 січня 2019 по 28 грудня 2019 року Дніпровським апеляційним судом надано 22 відповіді в порядку листування, 6 відповідей на адвокатські запити та 5 інформаційних запитів, підготовлено 22 довідки на заяви громадян про дату виготовлення та видачі копії повного тесту постанов суду, а також опрацьовано 21 лист, що надійшов в порядку інформування.
110 листів (заяв, скарг, клопотань) поданих по справам, які апеляційним судом повернуто після розгляду до судів І інстанції, надіслано за належністю до судів першої інстанції.
З Вищої Ради правосуддя надійшло 77 запитів за скаргами громадян та представників юридичних осіб, по яким суддями Дніпровського апеляційного суду надані письмові пояснення.
У звітний період 2019 року до Дніпровського апеляційного суду в порядку, передбаченому Законом України «Про доступ до публічної інформації», надійшло 154 письмових запитів на інформацію, в тому числі :
отримано поштою – 17;
надійшло електронною поштою –100;
зареєстровано через приймальню громадян – 37.
146 запитів своєчасно розглянуто, в межах компетенції апеляційного суду надано ґрунтовні відповіді по суті поставлених питань всім запитувачам інформації. По 1 запиту, який надійшов 26.12.2019 року продовжений термін розгляду. 7 запитів направлені для розгляду належним розпорядникам інформації.
Питання, порушені громадянами у запитах на публічну інформацію, стосувалися переважно інформації про рух справ в апеляційному суді, щодо прийняття присяги суддями, щодо направлення судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень та ін.
Крім того, у період з 02 січня по 14 листопада 2019 року включно відділом (канцелярією) діловодства, обліку звернень громадян задоволено 6664 усних запитів щодо надання інформації (по телефону). У зв’язку з пошкодженням кабелю у Дніпровському апеляційному суді та відсутністю телефонного зв`язку, станом на 28 грудня 2019 року інформація в телефонному режимі відділом (канцелярією) не надавалась.
За період з 02 січня по 28 грудня 2019 року надійшли звернення та були надіслані на розгляд до таких судів Дніпропетровської області:
Назва суду |
Кількість скарг |
|
02 січня— 27 червня 2019 року |
||
Бабушкінський районний суд м. Дніпропетровська |
2 |
|
Красногвардійський районний суд м. Дніпропетровська |
1 |
|
Ленінський районний суд м. Дніпропетровська |
3 |
|
Апостолівський районний суд |
2 |
|
Дніпропетровський районний суд |
1 |
|
Довгинцівський районний суд м. Кривого Рогу |
1 |
|
Індустріальний районний суд м. Дніпропетровська |
2 |
|
Всього: |
6 |
Надано 5 відповіді на звернення стосовно роботи Саксаганського районного суду м. Кривого Рогу, Центрально-Міського районного суду м. Кривого Рогу, Заводського районного суду м. Дніпродзержинська, Солонянського районного суду Дніпропетровської області.
За змістом звернення громадян були з наступних питань:
Зміст звернення |
Кількість скарг |
02 січня — 27 червня 2019 року
|
|
Щодо організації роботи місцевих судів області (невидача копій судових рішень, не ознайомлення з матеріалами справ, ненадання відповідей) |
8 |
На бездіяльність суду |
1
|
Щодо тривалого розгляду справи |
4 |
На дії суддів |
4 |
Звернення громадян, що надходили до апеляційного суду за період з 02 січня по 27 червня 2019 року, були розглянуті у такі строки:
до 15 днів
|
до 30 днів
|
до 45 днів
|
більше 45 днів
|
194 |
13 |
2 |
- |
Слід зазначити, що 111 звернень розглянуто в строк до 5 днів (до цієї кількості також входять звернення, які надсилалися для розгляду за належністю до місцевих судів з причини неможливості надання відповідей, оскільки громадяни зверталися з питаннями, які не входять до компетенції апеляційного суду), 41 звернення розглянуто в строк до 10 днів, що свідчить про оперативність розгляду звернень громадян в Дніпровському апеляційному суді.
Як вбачається з вищенаведеної порівняльної таблиці значна кількість звернень розглядається в 15-ти денний строк.
Аналізуючи звернення, що надійшли за період з 02 січня по 28 грудня 2019 року, слід відмітити, що однією з категорій скарг є звернення, в яких фактично висловлюється незгода з процесуальними рішеннями та містяться доводи по суті справ, що розглядаються апеляційним судом. Заявникам роз’яснюється порядок касаційного оскарження рішень, з якими вони не згодні. Викладене свідчить про те, що заявники часто, не знаючи передбаченого порядку оскаржень процесуальних рішень, намагаються домогтися їх скасування у непередбачений законодавством спосіб.
При надходженні звернень, в яких ставилося питання про ініціювання питання про притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності, авторам звернень повідомлялося, що Законом України «Про судоустрій і статус суддів» питання притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності не входить до компетенції голови апеляційного суду.
Непоодинокі випадки, коли громадяни звертаються зі скаргами на дії суддів з проханням вплинути на суддів та взяти під контроль розгляд справ, що є неприпустимим. На такі звернення додатково повідомлялося про те, що всі питання, які виникають в процесі розгляду справи вирішуються судом, який її розглядає. Також повідомлялось, що відповідно до принципів судочинства, визначених Конституцією України, Кримінальним процесуальним кодексом України, Цивільним процесуальним кодексом України, Законом України «Про судоустрій і статус суддів», апеляційний суд не наділений повноваженням втручатися в хід розгляду справ колегіями суддів апеляційного суду, здійснювати контроль та вплив на роботу суддів місцевого суду.
За період з 02 січня по 28 червня 2019 р. до апеляційного суду надійшло 192 звернення громадян щодо роботи Дніпровського апеляційного суду, розгляду яких приділялась окрема увага (1 звернення з двох питань).
Звернення надходили з наступних питань:
на дії суддів апеляційного суду – 26 звернень (4 обґрунтовані);
на дії працівників апарату апеляційного суду – 20 звернень (5 обґрунтованих звернення, з них 2 повторні);
тривалий розгляд справ та призначення справ до розгляду – 21 звернення (9 обґрунтованих звернень, з яких 2 повторних);
щодо не видачі та несвоєчасної видачі копій судових рішень – 12 звернень, (6 обґрунтованих звернення, з яких 2 повторні);
щодо не направлення справ до суду першої інстанції — 2 звернення (обґрунтовані);
інші питання – 111 звернень.
Невидача та несвоєчасна видача копій рішень та ухвал – 12 звернень, з яких 6 обґрунтованих, зумовлена об’єктивними причинами, а саме: завантаженістю суддів судової палати з розгляду кримінальних та цивільних справ та секретарів судових засідань. Про надходження звернень такої категорії повідомляється секретарям судових палат з розгляду цивільних та кримінальних справ, керівнику апарату, вживаються необхідні заходи для усунення таких порушень.
Секретарями судової палати взято на контроль питання щодо видачі копій судових рішень.
Причинами звернень громадян до апеляційного суду були:
- тривалий розгляд справи судом першої інстанції, на дії судді у зв’язку з тривалим розглядом справи;
- бездіяльність місцевого суду;
- ненадання копій процесуальних документів міськими судами;
- ненадання відповіді на заяву.
Кожна зі скарг, що надходить до апеляційного суду, ретельно перевіряється та знаходить відповідне реагування з боку голови апеляційного суду.
Звернення, які надійшли до апеляційного суду за період з 02 січня по 28 грудня 2019 року є в своїй більшості необґрунтованими.
В багатьох випадках до апеляційного суду звертаються з питаннями, вирішення яких не входить до компетенції апеляційного суду. Це звернення щодо питань, пов’язаних з розглядом справ у судах першої інстанції, видачею копій документів зі справ, що знаходяться в судах першої інстанції та інші.
Враховуючи викладене для усунення недоліків в роботі щодо надходження звернень та скарг громадян необхідно:
1. Продовжити аналізувати роботу зі зверненнями громадян у судах.
2. Усі скарги, що є обґрунтованими і вказують на недоліки роботи обговорювати на оперативних нарадах суддів та працівників апарату суду, проводити роботу із працівниками апарату суду для усунення тих чи інших недоліків у майбутньому.