Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У Дніпровському апеляційному суді робота зі зверненнями громадян організована та ведеться на підставі Конституції України, Законів України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р. зі змінами та доповненнями, «Про інформацію» від 02.12.1992р. зі змінами і доповненнями, "Про доступ до публічної інформації" зі змінами і доповненнями, Інструкції з діловодства по зверненням громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях, незалежно від форм власності, у засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України № 348 від 14.04.1997р., Інструкції з діловодства у місцевих та апеляційних судах України (далі - Інструкція), затвердженої Наказом Державної судової адміністрації України від 20 серпня 2019 року № 814, яка не суперечить вищевказаній Інструкції з діловодства по зверненням.
Розгляд пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг та особистий прийом громадян є одним із важливих напрямків діяльності Дніпровського апеляційного суду, спрямований на захист конституційних прав і свобод людини і громадянина, зміцнення законності і правопорядку, засобом отримання інформації про недоліки в роботі його структурних підрозділів.
Згідно зі ст. 40 Конституції України, усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Відповідно до змісту запитуваної інформації і предмету регулювання правовідносин, про які йдеться мова у зверненнях, їх перевірка і розгляд проводиться згідно з Законами України "Про звернення громадян", "Про інформацію", "Про доступ до публічної інформації".
Викладені у письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги громадян, що не підлягають розгляду відповідно до цивільного, кримінального судочинства, Кодексу України про адміністративні правопорушення, розглядаються в порядку визначеному Законом України „Про звернення громадян ”.
По фактах, наведених у зверненнях громадян, проводиться ретельна перевірка, про результати якої заявникам надаються мотивовані відповіді, роз’яснюються положення чинного законодавства. Усі звернення громадян були вчасно перевірені та результати перевірки письмово повідомлені особисто громадянам. Порушення строків надання відповіді заявникам, встановлених чинним законодавством, за період за І півріччя 2021 року не допускались.
Особистий прийом громадян відповідно до графіку в суді ведеться головою апеляційного суду. Однак за звітний період особистий прийом головою Дніпровського апеляційного суду не здійснювався, оскільки відповідно до постанови Кабінету Міністрів України “Про запобігання поширенню на території України COVID-19” № 211 від 11.03.2020 року, керуючись рекомендаціями Ради суддів України, на підставі рішення загальних зборів суддів Дніпровського апеляційного суду від 18.03.2020 року, встановлено особливий режим роботи Дніпровського апеляційного суду та частини суду у м. Кривий Ріг на період карантину. Зокрема, припинено проведення особистого прийому керівництвом суду.
Протягом І півріччя 2021 року до відділу (канцелярії) діловодства, прийому та обліку звернень громадян Дніпровського апеляційного суду надійшло, відповідно до Закону України «Про звернення громадян», 86 звернень громадян із них 13 звернень, які було направлено за належністю до судів загальної юрисдикції. Вони вирішуються в процесуальному або організаційному порядку. Крім того, у період за перше півріччя 2021 року Дніпровським апеляційним судом надано відповіді на 21 адвокатський запит, надано 14 відповідей в порядку листування, а також опрацьовано 1 лист, що надійшов в порядку інформування, 173 листа надіслано за належністю до судів.
Більш детально з підсумками роботи суду щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення відповідно до ЗУ "Про звернення громадян" за перше півріччя 2021 року можна ознайомитися за посиланням